Reglementări privind Regulamentul intern!


Regulamentul intern se întocmeşte de către angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentanţilor salariaţilor.

Legea nr. 53/2003 – Codul muncii reglementează că regulamentul intern cuprinde cel puţin următoarele categorii de dispoziţii: reguli privind protecţia, igiena şi securitatea în muncă în cadrul unităţii, reguli privind respectarea principiului nediscriminării şi al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnităţii; drepturile şi obligaţiile angajatorului şi ale salariaţilor; reguli concrete privind disciplina muncii în unitate.

Atenție! Angajatorul are obligaţia de a aduce la cunoştinţa fiecărui salariat prevederile regulamentului intern, în prima zi de lucru, şi de a face dovada îndeplinirii acestei obligaţii.

Aducerea la cunoştinţa salariaţilor a prevederilor regulamentului intern se poate realiza pe suport hârtie sau în format electronic, cu condiţia ca, în acest din urmă caz, documentul să fie accesibil salariatului şi să poată fi stocat şi printat de către acesta.

Potrivit legislației, orice modificare ce intervine în conţinutul regulamentului intern este supusă procedurilor de informare