Ce procedura trebuie să urmeze salariaţii care doresc să acceseze REGES?


Procedura de acces online al salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor, a modalităţii de generare şi descărcare a extrasului, precum şi a condiţiilor în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă şi/sau specialitate a fost aprobată de Hotărârea nr. 1164/2022, publicată în Monitorul Oficial nr. 937/2022.

În vederea asigurării accesului online al salariatului sau fostului salariat la registrul general de evidenţă a salariaţilor cu privire la activitatea desfăşurată în baza contractului de muncă, precum şi pentru generarea şi descărcarea unui extras din registru, salariatul sau fostul salariat ori un împuternicit al acestuia se poate prezenta pentru obţinerea numelui de utilizator şi a parolei.

Aceştia trebuie să se prezinte la inpectoratele de muncă cu o solicitare scrisă pentru eliberarea numelui de utilizator şi a parolei, cartea de identitate, procură specială, pentru cererile formulate de persoana împuternicită, în original sau duplicat de pe actul original.

Atenţie! Salariaţii vor avea acces online de la data de 31 decembrie 2024.

Până la data achiziţionării noului sistem informatic care va permite salariaţilor, foştilor salariaţi accesul online la datele din registru, inspectoratele teritoriale de muncă au obligaţia să elibereze la solicitarea scrisă a acestora un extras din registru în termen de cel mult 15 zile de la data înregistrării solicitării.