Informaţiile pe care trebuie să le primească angajatul la angajare


descărcare (8)

Orice persoană selectată în vederea angajării trebuie să fie informată cu privire la un anumit minim de informaţii esenţiale.

Conform Codul Muncii, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la:  denumirea angajatorului; locul de munca pentru care a optat  sau, în lipsa unui loc de muncă fix, posibilitatea ca salariatul să muncească în diverse locuri; sediul sau, după caz, domiciliul angajatorului; functia/ocupaţia conform specificatiei Clasificarii ocupaţiilor din România sau altor acte normative, precum şi fişa postului, cu specificarea atribuţiilor postului; criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariatului; riscurile specifice postului; data de la care contractul urmează să îşi producă efectele; în cazul unui contract de munca pe durată determinată sau al unui contract de muncă temporară, durata acestora;  durata concediului de odihnă la care salariatul are dreptul; condiţiile de acordare a preavizului de către părţile contractante şi durata acestuia; salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum şi periodicitatea plăţii salariului la care salariatul are dreptul; durata normala a muncii, exprimată în ore/zi şi ore/săptămână; indicarea contractului colectiv de munca ce reglementează condiţiile de muncă ale salariatului şi durata perioadei de probă.

Este important de ştiut faptul că, în cazul în care se modifică unul dintre aspectele enumerate mai sus, va fi întocmit un act adiţional în care vor fi menţionate modificările aduse.