Inspectoratul General pentru Imigrări pune la dispoziție o aplicație informatică!


În Monitorul Oficial nr. 69/2024 a fost publicată Ordonanța nr. 7/2024 pentru modificarea art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 55/2007 privind înfiinţarea Oficiului Român pentru Imigrări prin reorganizarea Autorităţii pentru străini şi a Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative.

Actul normativ creează cadrul legal referitor la utilizarea aplicației informatice portaligi.mai.gov.ro, dezvoltată de Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI), astfel încât atât solicitanții interesați de utilizarea acesteia, dar și instanțele de judecată, să aibă o reprezentare clară a regimului juridic al solicitărilor inițiate.

Prin utilizarea aplicației informatice, solicitanții au posibilitatea de a efectua programări pentru prezentarea ulterioară la formațiunile teritoriale ale IGI, precum și de a încărca, în prealabil, documentele care stau la baza respectivelor cereri, pentru a facilita ulterior verificarea la ghișeu a acestora.
Încărcarea documentelor în portal nu echivalează cu depunerea cererii de prelungire a dreptului de ședere, pentru aceasta străinii fiind obligați să se prezinte la ghișeu.

Potrivit noilor reglementări, se are în vedere crearea cadrului normativ necesar asigurării respectării exigențelor în materia protecției datelor cu caracter personal.

Digitalizarea procesului de depunere a solicitărilor va crea beneficii și va diminua costuri prin reducerea timpului alocat îndeplinirii diferitelor cerințe, precum și prin crearea unei predictibilități mai mari în accesarea serviciului public.