Proiect. Noul sistemul informatic REGES-ONLINE


Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind Procedura de acces online a salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor, modalitatea de generare și descărcare a extrasului, precum și condițiile în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă și/sau specialitate, potrivit dispozițiilor art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii.

Noul sistemul informatic REGES-ONLINE care va fi implementat și interoperabil va asigura accesul autorităților și instituțiilor publice la înregistrarea datelor în interfața de programare a aplicațiilor (API).

Totodată, proiectul vizează sistem complet on-line și centralizat, pentru ca registrul salariaților să devine sursă unică de informație originală în
format electronic care va permite accesul angajatorilor, salariaților și autorităților într-un sistem informatic centralizat; implementarea la nivel de interoperabilitate, prin asigurarea accesul autorităților și instituțiilor publice la datele din registru la nivel de interfață de programare a aplicațiilor (API – Application Programming Interface); crearea posibilității salariatului de a consulta on-line informații despre propriul contract de muncă, putând
astfel, pe de o parte să verifice informațiile încărcate de angajator și să semnaleze eventuale erori sau probleme, pe de altă parte să poată vizualiza istoricul informațiilor proprii.