Condiţii noi pentru ocuparea funcţiei de arhitect-şef!


Lipsa de arhitecţi – şefi la nivelul unităţilor administrativ – teritoriale creează impedimente majore în întocmirea documentaţiilor prevăzute de lege pentru elaborarea planurilor urbanistice generale, zonale şi de detaliu iar ca soluţie a fost adoptată OUG nr. 79/2021 pentru modificarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul.

OUG nr. 79/2021 pentru modificarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 646/2021.

Pentru comunele care nu pot asigura ocuparea funcţiei de arhitect – şef şi nu aparţin unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară, constituite în condiţiile legii, în vederea furnizării în comun a serviciilor publice privind planificarea urbană şi teritorială, eliberarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire, atribuţiile arhitectului – şef vor fi îndeplinite de către un funcţionar public definitiv din aparatul de specialitate al primarului, absolvent al cursurilor de formare profesională continuă de specialitate în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului şi autorizării construcţiilor.

Prin derogare de la prevederile Codului administrativ în situaţia în care la concursurile organizate pentru ocuparea funcţiei de arhitect – şef de la nivelul municipiilor, cu excepţia municipiilor reşedinţă de judeţ, a municipiului Bucureşti, precum şi a sectoarelor municipiului Bucureşti, nu se prezintă persoane care să îndeplinească condiţiile de vechime în specialitatea studiilor se pot stabili condiţii pentru a permite participarea la concurs şi a persoanelor care îndeplinesc condiţiile de vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei de arhitect – şef de minimum 5 ani iar in cazul comunelor şi oraşelor condiţiile de vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei de arhitect – şef de minimum 3 ani.

Potrivit ştirilor juridice, unităţile administrativ – teritoriale pot coopera pentru organizarea şi exercitarea unor activităţi în scopul realizării unor atribuţii stabilite prin lege autorităţilor administraţiei publice locale în domeniile ce privesc activităţile de control, inspecţie, urbanism şi amenajarea teritoriului, pe principii de eficienţă, eficacitate şi economicitate, la nivelul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară ale căror membri sunt sau la nivelul structurilor judeţene cu personalitate juridică ale structurilor asociative ori la nivelul structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale recunoscute ca fiind de utilitate publică, potrivit legii sau prin cooperare între unităţi administrativ – teritoriale.