Aproape trei sferturi dintre companiile din România (71%) intenţionează să facă angajări pentru posturi permanente, în timp ce, la nivel de salarizare, acestea sunt dispuse să ofere, în acest an, creşteri de până 15% a remuneraţiilor angajaţilor din vânzări, Resurse Umane, IT, producţie şi marketing/comunicare, arată rezultatele primei ediţii a unui studiu.
Conform analizei, aproximativ jumătate dintre operatorii economici (47%) au declarat că plănuiesc să recruteze angajaţi pentru posturi temporare, iar majoritatea respondenţilor (94%) au declarat că se confruntă cu lipsa de calificare a candidaţilor. În acelaşi timp, aproape 53% dintre cei chestionaţi spun că le oferă salariaţilor programe de formare, ca soluţie la lipsa de calificare a acestora.
“Un pachet salarial competitiv este considerat cel mai important factor în atragerea de talente de top de către 74% dintre angajatorii chestionaţi. Este urmat îndeaproape de un bun echilibru între viaţa profesională şi viaţa personală şi un nivel ridicat de siguranţă a locului de muncă. Elemente soft, precum un brand puternic de angajator şi o misiune clară, cu un scop profund, sunt, de asemenea, apreciate ca fiind importante de peste 35% dintre respondenţi. Un pachet salarial necompetitiv este considerat principalul motiv pentru care companiile nu reuşesc să atragă talentele potrivite. Acesta este urmat de un leadership slab şi de lipsa oportunităţilor de dezvoltare a carierei în cadrul companiei”, se notează în concluziile raportului citat.