Potrivit unui comunicat al Asociației Române pentru Educație Pediatrică în Medicina de Familie (AREPMF), modificările propuse pentru Metodologia privind examinarea stării de sănătate a preșcolarilor și elevilor sunt “nerealizabile având ca rezultate imediate sporirea birocraţiei în cabinetele de medicină de familie şi scăderea calităţii actului medical”.
În comunicat AREPMF a arătat că a luat act de intenția de modificare și completare a Ordinului nr. 5298/1668/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind examinarea stării de sănătate a preșcolarilor și elevilor din unitățile de învățământ de stat și particulare autorizate/acreditate privind acordarea asistenței medicale gratuite și pentru promovarea unui stil de viață sănătos.
De asemenea, Asociaţia consideră că măsurile propuse în acest proiect minimalizează importanța medicinii școlare și transferă atribuțiile medicului școlar către medicul de familie, fără consultarea prealabilă a celor direct implicați și fără o fundamentare realistă a acestei decizii.
“Consultațiile de triaj epidemiologic și controalele periodice nu se pot efectua într-o perioadă scurtă de timp la nivelul cabinetului de medicină de familie având în vedere complexitatea și varietatea serviciilor prestate“, precizează AREPMF.