Comisia Europeană salută acordul politic la care au ajuns Parlamentul European și Consiliul referitor la Regulamentul privind transparența publicității politice.
Acesta face parte din acțiunile Comisiei de protejare a integrității alegerilor și de sprijinire a unei dezbateri democratice deschise. În conformitate cu aceste noi norme, materialele publicitare politice vor trebui să fie marcate în mod clar ca atare și să indice cine a plătit pentru ele, suma plătită, alegerile, referendumul sau procesul de reglementare de care sunt legate și dacă vizează un public-țintă. Cetățenii vor putea recunoaște mesajele care încearcă să le modeleze opiniile și deciziile politice.
Tehnicile de vizare a unui public-țintă și de amplificare a impactului unui material publicitar politic vor fi disponibile numai pentru publicitatea politică online bazată pe datele cu caracter personal colectate de la persoana vizată și sub rezerva consimțământului, iar utilizarea datelor cu caracter personal sensibile va fi interzisă. Acest lucru va limita utilizarea abuzivă a datelor cu caracter personal în scopul manipulării potențiale a alegătorilor.
Toate materialele publicitare politice online vor fi disponibile într-un registru online al comunicărilor cu caracter publicitar. Sponsorizarea materialelor publicitare din afara UE va fi interzisă cu trei luni înaintea alegerilor.