Rata mare de fluctuaţie a angajaţilor este una dintre principalele probleme cu care se confruntă companiile din România, în condiţiile în care, potrivit unui studiu de specialitate, românii rămân, în medie, patru ani într-un loc de muncă, după care aleg să facă o schimbare de carieră.
Numărul mare de locuri de muncă disponibile în piaţă, dar şi creşterea aşteptărilor pe care le au candidaţii de la un loc de muncă au dus la o scădere dramatică a timpului mediu petrecut de un angajat în aceeaşi companie.
Aşa cum era de aşteptat, cele mai frecvente mutări au loc pe segmentul angajaţilor tineri, adică aceia născuţi în perioada 1980 – 1995 (Generaţia Millenial) şi cei născuţi după 1995 (Generaţia Z). În cazul primilor, angajatorii ar trebui să se aştepte la o plecare după 2,7 ani petrecuţi în cadrul companiei. Cu cât media de vârstă scade, cu atât scade şi nivelul lor de stabilitate – astfel că tinerii care abia în ultimii cinci ani au intrat pe piaţa muncii obişnuiesc să-şi caute alt job după aproximativ un an petrecut într-o companie.