În data de 21 mai va avea loc examenul de rezidenţiat. Când se fac înscrierile?


Examenul de rezidenţiat este un examen important şi mulţi se pregătesc intens pentru a-l promova.

O noutate legislativă în domeniu este reprezentată de Ordinul nr. 325/2017 privind aprobarea Metodologiei pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat sesiunea 21 mai 2017 pentru locurile şi posturile rămase neocupate pentru domeniul medicină în sesiunea 20 noiembrie 2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 225/2017.

Când are loc examenul?

Conform actului normativ de mai sus Ministerul Sănătăţii organizează la data de 21 mai 2017 concurs de intrare în rezidenţiat pentru domeniul medicină pentru posturile şi locurile rămase neocupate în sesiunea 20 noiembrie 2016.

Unde va avea loc examenul?

Concursul se desfăşoară numai în Centrul universitar Târgu Mureş, care poartă întreaga responsabilitate pentru organizarea şi desfăşurarea concursului, alcătuirea clasificărilor şi alegerea locurilor sau posturilor.

Iar în cazul nerespectării prezentei metodologii sau în ceea ce priveşte vicierea rezultatelor de concurs, Ministerul Sănătăţii îşi rezervă dreptul de a anula rezultatele concursului, situaţie în care concursul va fi reluat în acelaşi centru, pe cheltuiala Universităţii de Medicină şi Farmacie Târgu Mureş.

Ce formă are examenul?

Concursul se desfăşoară sub formă de test – grilă cu 200 de întrebări, pe o durată de 4 ore iar punctajul minim de promovare reprezintă 60% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu, respectiv 120 întrebări.

Ocuparea posturilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita locurilor/posturilor publicate, alcătuindu-se o singură clasificare pe domeniu.

Reamintim că medicii care devin rezidenţi pe locuri încheie un contract individual de muncă pe perioadă determinată, egală cu durata rezidenţiatului, cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru rezidenţiat.

Rezidenţii au obligaţia să efectueze pregătirea şi să susţină examenul de specialist în specialitatea pentru care au optat, în maximum 5 ani de la data încheierii programului de pregătire.

Înscrierea candidaţilor

Înscrierile pentru concurs se fac prin direcţiile de sănătate publică Arad, Bihor, Braşov, Bucureşti, Cluj, Constanţa, Dolj, Galaţi, Iaşi, Mureş, Sibiu sau Timiş, respectiv prin ministerele cu reţea sanitară proprie, în perioada 7 – 25 aprilie 2017 inclusiv.

Programul de depunere a dosarelor va fi următorul: pentru zilele de luni până joi orele 9,00 – 15,00, cu excepţia zilei libere de 17 aprilie 2017, respectiv 9,00 – 14,00 pentru zilele de vineri. Direcţiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu reţea sanitară proprie îşi vor adapta numărul punctelor de depunere a dosarelor în funcţie de afluxul de candidaţi.

Ce trebuie să cuprindă dosarul?

Dosarul de înscriere a candidatului va conţine următoarele documente:

a) cererea de înscriere la concurs, în care se vor menţiona:
• numele candidatului, iniţiala/iniţialele tatălui, precum şi toate prenumele candidatului înscrise în buletinul, cartea de identitate sau paşaportul cu care se va legitima la intrarea în sală, aflate în termen de valabilitate;
• centrul universitar şi domeniul pentru care concurează;
• acordul pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe internet;
b) xerocopia buletinului, cărţii de identitate sau a paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);
c) copia diplomei de licenţă de medic. Absolvenţii promoţiei 2016 pot prezenta, până la eliberarea diplomei de licenţă, adeverinţă privind promovarea examenului de licenţă;
d) adeverinţa eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat şi tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;
e) certificatul medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează;
f) copia actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele faţă de numele înscris în diploma de licenţă, dacă este cazul;
g) chitanţa de plată a taxei de concurs. Taxa de concurs este stabilită de Ministerul Sănătăţii şi se achită în contul ministerului care va fi indicat prin anunţul de concurs.

Acestea fiind spuse urăm mult succes candidaţilor, viitori medici rezidenţi.