Noi reguli aplicabile Institutului de Studii pentru Ordine Publică!


imagine bunutaInstitutul de Studii pentru Ordine Publică (ISOP) a fost înfiinţat ca şcoală pentru pregătirea ofiţerilor de poliţie. Astăzi, ISOP funcţionează ca structură specializată de învăţământ din cadrul MAI, face parte din sistemul naţional de învăţământ şi asigură formarea profesională a personalului MAI, prin activităţi de formare profesională, pregătirea managerială, precum și elaborarea de studii și analize în domeniul ordinii publice, pentru a sprijini îndeplinirea atribuțiilor și misiunilor MAI.

Ca şi obiective aceasta asigură calitatea formării profesionale prin cursurile/programele livrate personalului MAI şi elaborează studii şi analize în domeniul ordinii publice în scopul eficientizării activităţii manageriale. De asemenea organizează și desfășoară activități de formare profesională destinate personalului MAI, conform legislației naționale privind formarea profesională a adulților, ordinelor, instrucțiunilor ministrului afacerilor interne ce vizează pregătirea continuă regulile de evoluție în cariera  profesională, stabilite pentru categoriile de personal din MAI, în sarcina acestuia fiind şi adoptarea de politici, strategii, desfășoară acțiuni/activități necesare funcționării, îmbunătățirii continue și dezvoltării sistemelor de management implementate în cadrul acestuia, conform prevederilor legale și standardelor în vigoare.

O noutate legislativă o reprezintă Ordinul nr. 134/2016 publicat în Monitorul Oficial nr. 687/2016 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului de Studii pentru Ordine Publică, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 160/2013.

Care sunt noutăţile?

Se modifică structura organizatorică a acestuia. Institutul va avea următoarea structură organizatorică: conducerea; compartimentul juridic; compartimentul control; catedra formare profesională continuă; catedra management şi legislaţie; catedra limbi străine şi pregătire misiuni internaţionale; serviciul metodică şi proiectare didactică; compartimentul studii şi analize; compartimentul implementare proiecte cu finanţare externă; biroul resurse umane; biroul management operaţional şi securitate sediu; compartimentul financiar – contabilitate; compartimentul secretariat şi documente clasificate; compartimentul achiziţii; structura de securitate organizată la nivel compartiment; biroul administrare patrimoniu imobiliar şi investiţii; biroul intendenţă şi biroul tehnic.

Compartimentul control, nou infiinţat,  se subordonează direct directorului Institutului şi are ca obiective specifice: creşterea eficacităţii activităţilor desfăşurate la nivelul Institutului, precum şi prevenirea apariţiei unor deficienţe şi disfuncţii în cadrul acestuia, prin executarea unor activităţi specifice controlului, potrivit legii şi dezvoltarea şi îmbunătăţirea continuă a sistemului de control intern/managerial implementat în Institut. Ca şi atribuţii specifice acesta va verifica modul de punere în aplicare de către structurile din cadrul Institutului a prevederilor actelor normative aflate în domeniul de competenţă; coordonează, monitorizează şi îndrumă metodologic activităţile de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial implementat în Institut; efectuează, după caz, cercetarea administrativă în vederea stabilirii răspunderii materiale a personalului pentru prejudiciile cauzate Institutului, în cazurile constatate/repartizate spre soluţionare şi organizează şi execută controale de fond/tematice la structurile din cadrul Institutului conform planificării sau dispoziţiilor conducerii, potrivit normelor legale.

Se stabilesc noi atribuţii în sarcina Catedrei formare profesională continuă printre care amintim: iniţiază protocoale de colaborare cu parteneri instituţionali şi organizaţionali în vederea dezvoltării programelor aflate în competenţă şi acordă asistenţă de specialitate altor structuri MAI, la solicitarea acestora.

Se stabilesc noi atribuţii în sarcina Catedrei management şi legislaţie printre care menţionăm că are ca şi atribuţie desfăşoararea unor activităţi de documentare, participarea la cursuri/programe de formare şi manifestări ştiinţifice, de asemenea implementează elementele curriculare ale Colegiului European de Poliţie, conform competenţelor catedrei.

Compartimentul implementare proiecte cu finanţare externă se va subordona direct directorului institutului şi nemijlocit directorului adjunct pentru învăţământ şi are ca obiective specifice iniţierea şi derularea de proiecte cu finanţare nerambursabilă în scopul dezvoltării procesului educaţional şi logisticii institutului şi dezvoltarea de parteneriate în vederea atragerii de fonduri pentru implementarea de proiecte şi programe destinate formării personalului MAI.

Conform ştirilor juridice pentru îndeplinirea obiectivelor generale şi atribuţiilor specifice, ISOP încheie, în condiţiile legii, acorduri, protocoale şi parteneriate cu instituţii şi organizaţii care au competenţe similare, în vederea organizării, desfăşurării şi implementării unor programe şi activităţi de formare profesională continuă, elaborării unor studii de specialitate, proiecte de cercetare ştiinţifică, editării de publicaţii, precum şi organizării de evenimente profesionale, ştiinţifice, culturale şi sportive.