Metodologie – cadru privind înfiinţarea “Şcolii din spital”!


Metodologia – cadru privind înfiinţarea “Şcolii din spital”, precum şi Metodologia – cadru privind organizarea şi funcţionarea “Şcolii din spital” au fost aprobate de Ordinul nr. 4026/2025.

Beneficiarii acestei forme de educaţie sunt antepreşcolarii, preşcolarii şi elevii din învăţământul preuniversitar, cu boli cronice, boli maligne sau alte afecţiuni care necesită spitalizare şi/sau tratament/monitorizare ori aflaţi la recuperare, pentru o perioadă mai mare de 4 săptămâni şi care, temporar sau permanent, nu pot fi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ preuniversitar la care aceştia sunt înmatriculaţi.

Potrivit noutăților legislative, în funcţie de starea de sănătate a copilului/elevului, se planifică şi se facilitează reintegrarea sa în mediul şcolar de provenienţă. Reintegrarea va fi un proces gradual şi adaptat, luând în considerare nevoile lui medicale, emoţionale şi educaţionale. Acest proces include evaluări periodice şi ajustări ale planului de reintegrare, pentru a asigura o tranziţie optimă şi un sprijin adecvate.

Orarul şi durata activităţilor de predare – învăţare – evaluare se stabilesc în colaborare cu personalul medical şi cu părintele/reprezentantul legal al copilului. Acestea trebuie să fie flexibile şi să se adapteze stării de sănătate a fiecărui elev şi capacităţii lui de concentrare, asigurând că procesul educaţional corespunde nevoilor sale educaţionale şi medicale.

În cadrul “Şcolii din spital” poate fi încadrat personal didactic de predare care face parte din Corpul naţional al profesorilor pentru “Şcoala din spital”, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau determinată, ori este încadrat prin detaşare.