Procedura de raportare a informaţiilor privind asigurările de viaţă!


Ordinul nr. 7158/2024 prevede raportarea informaţiilor conform art. 612 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

Ordinul reglementează procedura de raportare a informaţiilor privind asigurările de viaţă şi alte produse financiare care fac obiectul obligaţiei prevăzute la art. 612 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, instrucţiunile de completare a formularelor utilizate de entităţile raportoare cuprinzând informaţiile raportate, precum şi termenul de depunere a acestora la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

Entităţile raportoare au obligaţia transmiterii la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a informaţiilor privind asigurările de viaţă şi alte produse financiare contractate de persoanele fizice rezidente, semestrial, până la data de 25 a lunii următoare încheierii semestrului.

Potrivit legislației, entităţile raportoare completează/validează declaraţiile conform formularelor prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, cu ajutorul programelor de asistenţă disponibile pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la adresa www.anaf.ro, secţiunea Servicii online, meniul Descărcare declaraţii electronice, în scopul raportării informaţiilor prevăzute în prezentul ordin.

Responsabilitatea obţinerii certificatelor digitale calificate, utilizate atât în procesul de autentificare pe portal, cât şi pentru semnarea electronică a documentelor transmise, este în sarcina entităţilor raportoare.