Ordinul 6694/2024 prevede aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a învăţământului preuniversitar alternativ.
Prezentul regulament defineşte locul şi rolul alternativelor educaţionale în sistemul de învăţământ din România şi stabileşte cadrul juridic şi instituţional necesar promovării şi dezvoltării pluralismului educaţional românesc.
Potrivit legislației, în învăţământul preuniversitar sunt recunoscute următoarele alternative educaţionale: Freinet, Montessori, Pedagogia curativă, Planul Jena, Step by Step, Waldorf.
M.E. susţine extinderea şi integrarea învăţământului preuniversitar alternativ în sistemul naţional de învăţământ, cu respectarea autonomiei organizatorice şi funcţionale a acestuia, în conformitate cu specificul fiecărei alternative educaţionale.
Oferta educaţională a alternativelor educaţionale respectă cerinţele de tratare diferenţiată a copiilor şi tinerilor. Pluralismul educaţional promovează libertatea de opţiune a beneficiarilor primari şi secundari ai educaţiei.
În învăţământul preuniversitar alternativ sunt interzise activităţile care încalcă normele de moralitate şi orice activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a copiilor şi a tinerilor, respectiv a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi activităţile de natură politică şi prozelitismul religios.