Ordinul nr. 6584/2024 prevede aprobarea Metodologiei privind întocmirea Raportului descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică şi la formarea competenţelor cognitive şi socioemoţionale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniţei.
Raportul descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică şi la formarea competenţelor cognitive şi socioemoţionale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniţei se completează pentru toţi copiii din grupele mari din cadrul unităţilor de învăţământ cu grupe de nivel preşcolar.
Scopul întocmirii Raportului descriptiv de evaluare îl reprezintă orientarea şi optimizarea procesului de predare – învăţare a copiilor în etapa şcolară următoare, respectiv în clasa pregătitoare, sprijinind profesorul pentru învăţământ primar/ învăţătorul în procesul de personalizare a abordării didactice în funcţie de interesele, nevoile şi potenţialul fiecărui copil, precum şi în procesul de construire a sarcinilor de învăţare optime, pentru întreaga formaţiune de studiu şi pentru fiecare copil în parte.
La începutul anului şcolar, cadrul didactic/cadrele didactice ale grupei informează familia fiecărui preşcolar din grupa mare la care îşi desfăşoară activitatea despre Raportul descriptiv de evaluare, despre utilitatea şi structura acestuia.
Potrivit noutăților, raportul descriptiv de evaluare este completat de către cadrul didactic/cadrele didactice de la grupa respectivă, în colaborare cu consilierul şcolar angajat al unităţii de învăţământ sau desemnat de centrul judeţean de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE/CMBRAE), apelând la informaţiile colectate din Caietul de observaţii şi din Fişa de apreciere a progresului copilului înainte de intrarea în învăţământul primar, precum şi la informaţiile colectate în urma discuţiilor cu părinţii copilului.
Raportul descriptiv de evaluare este tipărit, semnat de cadrul didactic, de profesorul consilier şcolar, de director, de părinţi şi înregistrat în unitatea de învăţământ şi ulterior la unitatea de învăţământ unde copilul frecventează clasa pregătitoare.
Rapoartele descriptive de evaluare se arhivează la nivelul unităţii de învăţământ, până în ultima zi a anului şcolar, în care acesta a fost întocmit. Ulterior, rapoartele descriptive de evaluare sunt scanate şi arhivate electronic de unitatea de învăţământ, pentru o perioadă de doi ani de la înscrierea copilului la şcoală.