Metodologie privind portofoliul educaţional al elevului!


Ordinul nr. 6478/2024 prevede aprobarea Metodologiei privind portofoliul educaţional al preşcolarului şi al elevului din învăţământul preuniversitar.

Portofoliul educaţional este obligatoriu începând cu generaţia de preşcolari care intră în grupa mijlocie, respectiv cu generaţia de elevi care intră în clasa pregătitoare în anul şcolar 2024 – 2025.

Cele două tipuri de instrumente distincte, specifice sistemului educaţional sunt:
a) portofoliul individual – instrument folosit în activitatea de documentare a progresului individual şi, implicit, în activitatea de concepere a măsurilor din planul individualizat de învăţare sau din planul educaţional personalizat (după caz);
b) portofoliul educaţional – instrument folosit în activitatea de documentare a traseului educaţional al preşcolarului/elevului, cu influenţe clare asupra orientării şcolare/profesionale a acestuia.

Portofoliul individual cuprinde produse sau rezultate ale activităţilor desfăşurate pe parcursul unui an şcolar, în contexte formale, nonformale şi informale de învăţare, cum ar fi: desene, fotografii, colaje, proiecte, lucrări practice/creative etc., şi este predat părintelui sau, după caz, elevului la sfârşitul anului şcolar.