Modificări ale Normelor privind activitatea prestatorului casnic!


Hotărârea nr. 860/2024 prevede modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 111/2022 privind reglementarea activităţii prestatorului casnic.

Pentru desfăşurarea de activităţi casnice remunerate, în condiţiile legii, atât beneficiarii casnici, cât şi prestatorii casnici se înregistrează prin crearea unui cont personal în Platforma electronică de evidenţă a desfăşurării activităţilor casnice, utilizată de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă.

Înregistrarea beneficiarilor casnici şi prestatorilor casnici în platforma electronică şi crearea contului personal se pot face prin accesarea linkului tichete.anofm.ro fie individual de către aceştia, fie la sediile agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti sau la sediile unităţilor furnizorului de serviciu universal.

Sumele reprezentând contravaloarea netă a tichetelor de activităţi casnice virate de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă în a căror rază teritorială se găsesc sediile unităţilor furnizorului de serviciu universal în conturile distincte de disponibil, deschise de către furnizorul de serviciu universal la instituţiile de credit, pot fi suplimentate, la solicitarea furnizorului de serviciu universal, prin efectuarea de noi virări, în situaţia în care acestea nu sunt suficiente, pentru plata tichetelor de activităţi casnice preschimbate.

Tichetele de activităţi casnice care nu au fost preschimbate de prestatorul casnic se anulează de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, care înscrie menţiunea «Anulat» în platforma electronică, în termen de 30 de zile de la data îndeplinirii termenului prevăzut de lege.

Tichetele de activităţi casnice nevalorificate se restituie agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă în vederea anulării.