Metodologia privind fundamentarea cifrei de şcolarizare 2024-2025!


Metodologia privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari/preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular pentru anul şcolar 2024 – 2025 a fost aprobată de Ordinul nr. 6801/2023.

Constituirea formaţiunilor de studiu la clasa a IX – a/a XI – a/ anul I în învăţământul de masă se realizează astfel:
a) învăţământ liceal cu frecvenţă (zi), filiera tehnologică şi învăţământ profesional, din 24 de elevi;
b) învăţământ liceal cu frecvenţă (zi), filiera teoretică, din 26 de elevi;
c) învăţământ liceal cu frecvenţă (zi), filiera vocaţională, profil sportiv, teologic, pedagogic, precum şi învăţământ liceal de artă, din 24 de elevi;
d) învăţământ liceal cu frecvenţă seral şi frecvenţă redusă, clasa a IX – a, din 28 de elevi;
e) învăţământ liceal cu frecvenţă seral, filiera tehnologică, clasa a XI – a, din 28 de elevi;
f) învăţământ terţiar nonuniversitar (postliceal şi de maiştri), din 28 de elevi.

Proiectul planului de şcolarizare la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, respectiv al inspectoratelor şcolare, în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, se realizează pe baza următoarelor criterii generale: criteriul legislativ, criteriul economic, criteriul demografic, criteriul geografic, criteriul socioeconomic şi criteriul relevanţei.