Notarii pot obține mai ușor informații de la ANCPI!


Ordinul nr. 4705/2023 prevede modificarea Procedurii de stabilire a schimbului de informaţii între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România şi Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

În vederea transmiterii informaţiilor, Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România şi oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară din subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară se înscriu în sistemul informatic PatrimVen.

Ori de câte ori se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate în scopul obţinerii certificatului de atestare fiscală, notarul public accesează platforma PatrimVen, ca utilizator înregistrat de Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România, la adresa web https://epatrim.anaf.ro, descarcă formularul şi completează informaţiile, astfel cum sunt solicitate de aplicaţia informatică.

Notarului public i se pun la dispoziţie în platforma informatică mesajele ce conţin CAF-ul în format electronic.