Procedura eliberării certificatului judiciar în formă electrobică!


Ordinul nr. 150/2023 prevede procedura de eliberare în formă electronică a certificatelor de cazier judiciar.

Eliberarea în formă electronică a certificatului de cazier judiciar reprezintă un serviciu public, gratuit, furnizat de Poliţia Română, prin Direcţia cazier judiciar, statistică şi evidenţe operative.

Certificatul de cazier judiciar se eliberează în formă electronică prin intermediul platformei “Hub de servicii la nivelul M.A.I.”.

Înregistrarea în HUB constă în crearea unui cont de utilizator şi alocarea unei parole asociate, care permit beneficiarului să se autentifice în această platformă pentru a consuma serviciile electronice disponibile.

Beneficiarii care se înregistrează direct în HUB vor primi, prin intermediul acestei platforme, un cod de activare a contului de utilizator, pe care trebuie să-l prezinte în procedura de validare.

Cei care s-au înregistrat direct în HUB trebuie să se prezinte fizic, o singură dată, la un ghişeu al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) care oferă servicii publice, pentru certificarea identităţii.

Potrivit legislației, odată parcursă această procedură contul de utilizator şi parola asociată create la înregistrarea în HUB pot fi utilizate pentru autentificarea în această platformă.

În vederea eliberării certificatului de cazier judiciar în formă electronică, beneficiarul se autentifică în HUB, cu ajutorul contului de utilizator şi al parolei asociate, accesează cererea – tip pre – completată cu datele cu caracter personal şi selectează în lista predefinită afişată “motivul” pentru care solicită eliberarea documentului. Beneficiarul poate transmite în aceeaşi zi, pentru acelaşi motiv, o singură cerere pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar în formă electronică.

Documentul electronic poate fi vizualizat în HUB şi descărcat oricând în perioada de valabilitate.