Procedura recuperării ajutorului acordat în cadrul Schemei de ajutor pentru susţinerea editării revistelor culturale


Au fost aprobate Normele metodologice privind stoparea/recuperarea ajutorului de minimis acordat în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori.

Ajutorul de minimis se va recupera integral:
a) în cazul în care sunt încălcate regulile, criteriile sau condiţiile specifice legislaţiei de minimis prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
b) în cazul în care, ulterior încheierii contractului de finanţare, se constată neconcordanţe între starea de fapt şi cele declarate de către beneficiar în dosarul de finanţare.

Conform Ordinului nr. 2719/2023, decizia de stopare a ajutorului de minimis şi decizia de recuperare parţială sau totală a ajutorului de minimis constituie titlu executoriu din momentul comunicării lor, fără ca prin aceasta să se prejudicieze dreptul beneficiarilor ajutorului de minimis de a formula contestaţii la deciziile emise, în termenul legal de 30 de zile de la comunicare.

Ca procedură în cazul în care personalul desemnat pentru monitorizarea schemei de ajutor de minimis constată o situaţie care, în conformitate cu legislaţia în domeniu, determină recuperarea ajutorului de minimis, acesta elaborează o notă care cuprinde constatările şi propunerile legate de această situaţie, precum şi proiectul de decizie aferent, în termen de 10 zile lucrătoare.

Decizia de recuperare a ajutorului de minimis este transmisă apoi ordonatorului principal de credite spre analiză şi aprobare.

Decizia de recuperare a ajutorului de minimis este pusă în aplicare de către Direcţia economică.