Ordonanța nr. 11/2023 modifică şi completează Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Una din modificările actului normativ care reglementează circulația pe drumurile publice se referă la constituirea unei evidențe unitare a vehiculelor înregistrate, care se ține la nivelul primarilor comunelor, ai orașelor, ai municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti, prin înființarea unui registru unic de către Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări.
Așadar evidenţa vehiculelor înregistrate se ţine la autoritatea competentă pe raza căreia proprietarul sau deţinătorul mandatat îşi are domiciliul, reşedinţa sau sediul, care înscrie datele de identificare a proprietarului şi a vehiculului în Registrul de evidenţă a vehiculelor înregistrate, constituit la nivelul Direcţiei Generale Permise de Conducere şi înmatriculări.
Prelucrarea unor date din Registrul de evidenţă a vehiculelor înregistrate, inclusiv a unor date cu caracter personal, de către autorităţile şi instituţiile publice cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale se realizează pe bază de protocol încheiat între acestea şi Direcţia Generală Permise de Conducere şi înmatriculări.
Potrivit noutăților până la operaţionalizarea Registrului de evidenţă a vehiculelor înregistrate de către Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări, înregistrarea vehiculelor se realizează în evidenţele constituite la nivelul primarilor comunelor, ai oraşelor, ai municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti, potrivit regulamentelor emise la nivelul fiecărei autorităţi a administraţiei publice locale.
Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări colaborează cu autorităţile administraţiei publice locale pentru operaţionalizarea şi utilizarea Registrului de evidenţă a vehiculelor înregistrate.