Comisia de soluţionare a contestaţiilor procesului – verbal de cercetare a cazului de boală profesională se constituie la nivelul direcţiilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti.
Conform Ordinului nr. 1286/2022 Comisia analizează fiecare contestaţie în parte, urmărind aplicarea corectă a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare, privind cercetarea cazului de boală profesională, de asemenea soluţionează, întocmeşte şi eliberează decizia privind contestaţia procesului – verbal de cercetare a cazului de boală profesională, cu concluzia “admis/respins”.
Decizia prin care se soluţionează contestaţia se întocmeşte în 3 exemplare semnate de toţi membrii prezenţi ai Comisiei şi se păstrează după cum urmează: un exemplar se transmite contestatarului prin poştă cu confirmare de primire, un exemplar se ataşează la dosarul de cercetare, un exemplar rămâne în arhiva instituţiei.