Cum vor fi administrate testele rapide antigen ce vor fi utilizate în unităţile de învăţământ?


A fost aprobată procedura de administrare a testelor rapide antigen noninvazive efectuate din proba de salivă care urmează a fi utilizate în unităţile de învăţământ.

În Monitorul Oficial nr. 1105/2021 a fost publicată Instrucţiunea nr. 2503/2021.

Testarea periodică cu teste rapide antigen efectuate din proba de salivă se realizează în prima şi în a 4 – a zi lucrătoare a săptămânii, înaintea începerii orelor de curs, adică lunea şi joia.

Testarea se va efectua la domiciliu, sub îndrumarea părinţilor sau în sala de clasă sau în alte spaţii, sub îndrumarea cadrului medical sau a persoanelor responsabile desemnate din cadrul unităţii de învăţământ.

Potrivit ştirilor juridice, persoanele responsabile din cadrul unităţii de învăţământ vor fi instruite privind colectarea testelor cu rezultat pozitiv, acestea fiind considerate deşeuri medicale cu potenţial infecţios.

În situaţia colectării testelor cu rezultat pozitiv la nivelul unităţilor de învăţământ, acestea se vor arunca în coşuri de gunoi cu capac şi pedală prevăzute cu sac de gunoi şi vor fi colectate şi eliminate pe un circuit separat.

Instrucţinile privesc şi modelul formularului pe care părintele sau reprezentantul legal trebuie să îl completeze pentru exprimarea consimţământului.