A fost adoptată Procedura privind înscrierea în cadrul Registrului RO e – Factura!


Operatorii economici, respectiv orice entitate care desfăşoară o activitate economică constând în executarea de lucrări, livrarea de bunuri/produse şi/sau prestarea de servicii, care emit facturi electronice către alţi operatori economici (relaţii B2B), pot opta pentru transmiterea facturilor electronice către destinatari folosind sistemul naţional privind factura electronică RO e – Factura.

În Monitorul Oficial nr. 1040/2021 a fost publicat Ordinul nr. 1713/2021 pentru aprobarea Procedurii privind organizarea şi înscrierea în cadrul Registrului RO e – Factura, precum şi a modelului, conţinutului şi instrucţiunilor de completare ale formularului (084) “Cerere privind înregistrarea în Registrul RO e – Factura/renunţarea la cererea privind înregistrarea în Registrul RO e – Factura”.

În vederea utilizării sistemului naţional privind factura electronică RO e – Factura, atât emitentul facturii electronice, cât şi destinatarul acesteia trebuie să fie înregistraţi în Registrul RO e – Factura.

Paşi pentru înregistrare:

-Înscrierea în Registrul RO e – Factura se face prin transmiterea formularului (084) “Cerere privind înregistrarea în Registrul RO e – Factura/renunţarea la cererea privind înregistrarea în Registrul RO e – Factura”, având bifată secţiunea III.
-Formularul (084) se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

Atenţie! Operatorul economic care a optat pentru utilizarea sistemului naţional privind factura electronică RO e – Factura este înscris în Registrul RO e – Factura începând cu data de 1 a lunii următoare transmiterii formularului (084).

Potrivit ştirilor juridice, de la momentul înscrierii în Registrul RO e – Factura, emitentul dobândeşte şi calitatea de destinatar.