Normele tehnice privind administrarea contingentelor tarifare în România au fost aprobate prin Ordinul nr. 1241/2021, publicat în Monitorul Oficial nr. 812/2021.
Cererea de alocare a contingentului tarifar se întocmeşte de către declarantul vamal numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: contingentul tarifar este deschis printr-o reglementare unională în vigoare şi balanţa acestuia nu este epuizată.
Cererea de alocare se depune prin completarea declaraţiei vamale sub formă electronică, cu date privind codul preferinţei tarifare, prin care se solicită beneficiul contingentului tarifar, numărul de ordine al contingentului tarifar, stabilit prin reglementarea Uniunii Europene care instituie contingentul tarifar, codurile şi referinţele documentelor şi certificatelor de a căror prezentare este condiţionată alocarea contingentului tarifar şi tipul plăţii, tipul garanţiei, numărul de referinţă al garanţiei (GRN) şi data emiterii.
Potrivit ştirilor juridice, după acceptarea de către biroul vamal, declaraţia vamală care conţine o cerere de alocare a unui contingent tarifar este supusă obligatoriu controlului documentar.
Comunicarea cererii de alocare se efectuează conform programului de alocare a contingentelor tarifare şi graficului de alocare a contingentelor tarifare.