Curtea Constituţională a fost sesizată cu privire la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor cuprinse în “grila de salarizare cuprinsă în anexa nr. III: Familia ocupaţională de funcţii bugetare «Cultură» Unităţi de Cultură, capitolul I: Salarii de bază din instituţii de spectacole sau concerte naţionale ori de importanţă naţională, pct. II. Alte instituţii de spectacole sau concerte, la care fac trimitere prevederile art. 10 din Legea – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Autorii excepţiei susţin că se induce un nepermis tratament discriminatoriu, în funcţie de subordonarea instituţiilor de cultură între, pe o parte, salariaţii bugetari din cadrul instituţiilor de concerte şi spectacole subordonate consiliului judeţean sau local, care sunt încadraţi pe grila de salarizare regăsită la pct. II din capitolul I din anexa nr. III la Legea – cadru nr. 153/2017 şi, pe de altă parte, salariaţii bugetari din cadrul instituţiilor de concerte şi spectacole subordonate Ministerului Culturii, care sunt încadraţi pe grila de salarizare regăsită la pct. I din capitolul I din anexa nr. III la Legea – cadru nr. 153/2017.
Prin Decizia nr. 413/2021, CCR a admis excepţia de neconstituţionalitate şi a reţinut că sintagma “alte instituţii de spectacole sau concerte” cuprinsă la pct. I din capitolul I din anexa nr. III la Legea – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice este neconstituţională.