După vaccinarea împotriva COVID va fi eliberată o adeverinţă de vaccinare!


România se pregăteşte de vaccinarea populaţiei iar în acest sens au fost stabilite Normele privind autorizarea, organizarea şi funcţionarea centrelor de vaccinare împotriva COVID – 19.

În Monitorul Oficial nr. 1289/2020 a fost publicat Ordinul nr. 2171/2020 pentru stabilirea Normelor privind autorizarea, organizarea şi funcţionarea centrelor de vaccinare împotriva COVID – 19.

Centrul de vaccinare este un spaţiu special destinat care respectă prezentele norme, fiind înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de vaccinare a populaţiei împotriva COVID – 19.

Centrele de vaccinare se pot organiza în:
a) centre de vaccinare fixe;
b) centre de vaccinare mobile: caravane sau alte formaţiuni mobile, aparţinând Ministerului Afacerilor Interne – Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi/sau Ministerului Apărării Naţionale sau structurilor subordonate acestora;
c) echipe mobile de vaccinare – pentru vaccinarea în locaţii specifice;
d) centre de vaccinare de tip drive – through pentru marile oraşe, destinate populaţiei generale;
e) la nivelul cabinetului de medicină de familie, după caz, în funcţie de evoluţia epidemiologică şi tipul vaccinurilor disponibile.

Centrele de vaccinare mobile se utilizează în funcţie de necesitate, acolo unde nu se pot organiza centre fixe de vaccinare.

Centrul de vaccinare de tip drive – through se organizează în marile oraşe, în funcţie de densitatea populaţiei, în zone care permit accesul facil al persoanelor cu mijloace auto proprii, fiind destinate pentru populaţia generală, în ultima etapă a campaniei de vaccinare. Structura unui astfel de centru de vaccinare presupune o locaţie fixă – cu punct de triaj şi registratură, punct de păstrare a vaccinurilor, spaţiu pentru colectarea deşeurilor, spaţiu pentru echipele vaccinatoare.

Potrivit ştirilor juridice, vaccinarea se va realiza pe bază de programare, pentru a evita aglomeraţia. Persoanele se pot programa on – line, telefonic, prin medicul de familie sau prin intermediul direcţiei de asistenţă socială din cadrul consiliilor locale, după caz.

În cazul în care se identifică o contraindicaţie temporară la vaccinare, persoana nu este vaccinată şi primeşte recomandarea de a se reprograma.

În punctul de vaccinare se scanează datele personale, se administrează vaccinul şi se introduc datele despre vaccin în Registrul electronic naţional de vaccinare (RENV). Acolo unde introducerea datelor în RENV nu este posibilă, acestea se înregistrează în registrul de vaccinare, format hârtie, care să conţină toate câmpurile din RENV.

După vaccinare, adeverinţa de vaccinare este generată automat din RENV sau este completată pe format hârtie şi poate fi transmisă electronic sau în format hârtie, după caz, persoanei vaccinate.