Noi reguli pentru informaţiile înscrise în certificatul de urbanism


În Monitorul Oficial nr. 4/2020 a fost publicat Ordinul nr. 3454/2019 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale și locuinței nr. 839/2009.

Definiţia noţiunii de „arhitect-șef” şi modul de ocupare al acestei funcţii se modifică. Astfel, arhitectul – şef este conducătorul structurii de specialitate din cadrul aparatelor consiliilor judeţene sau primăriilor şi reprezintă autoritatea tehnică din cadrul administraţiei publice locale care duce la îndeplinire atribuţiile conferite de Lege în domeniile amenajării teritoriului, urbanismului şi autorizării executării lucrărilor de construcţii.

În conformitate cu dispoziţiile Legii, lucrările de construcţii sunt operaţiuni specifice prin care: se realizează/se edifică construcţii sau se desfiinţează construcţii.

În certificatul de urbanism se înscriu informațiile cunoscute de emitent la data solicitării depuse, extrase din documentaţiile de urbanism şi din regulamentele de urbanism aferente. Anterior modificării, se înscriau informaţiile cunoscute de emitent la data emiterii.