Anunţurile de angajare la stat vor fi obligatoriu publicate pe site-urile instituţiilor angajatoare, într-o secţiune special creată în acest scop. În caz contrar, concursul pentru ocuparea postului vacant va putea fi anulat, se arată într-un proiect de Hotărâre de Guvern, pus în dezbatere publică.
Guvernul a elaborat un proiect de Hotărâre prin care modifică regulile de mediatizare a concursurilor pentru angajare la stat, stabilite acum prin anexa la HG nu. 286 din 2011, actualizată. Este vorba de proiectul de Hotărâre pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale, şi a criteriilor de promovare în funcţii, grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Instituţiile de stat vor fi obligate să aibă pagini de internet dedicate concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor vacante, se arată în proiect. Instituţiile vor fi obligate să publice pe aceste pagini anunţurile de angajare disponibile, cu cel puţin 12 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru primă probă a concursului.
“Nerespectarea prevederilor cu privire la publicitatea concursului constituie motiv de anulare a concursului pentru ocuparea unui post vacant sau pentru ocuparea unui post temporar vacant. Orice persoană interesată poate sesiza instanţa de contencios administrativ”, se mai arată în proiectul de HG.