Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei are un nou Regulament de organizare!


Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei este unitatea centrală de specialitate a Ministerului Afacerilor Interne care asigură organizarea, coordonarea şi controlul activităţii ministerului în domeniul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei.

Potrivit ultimelor noutăţi legislative Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, a fost aprobat recent prin Ordinul nr. 48/2017 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, publicat în Monitorul Oficial nr. 352/2017.

Care sunt atribuţiile acestei organizaţii?

Principalele atribuţii sunt:

  • asigură managementul şi dezvoltarea reţelelor şi sistemelor de comunicaţii existente la nivelul MAI – Reţeaua de comunicaţii integrate voce – date, Reţeaua naţională de voce, Sistemul naţional de videoconferinţă;
  • participă la elaborarea unor studii preliminare, prospectări şi experimentări de aparatură, echipamente şi sisteme pe domeniul de competenţă, soluţii de protecţie, de monitorizare şi diagnosticare pentru acestea, destinate diversificării şi modernizării reţelelor de comunicaţii operative ale MAI;
  • coordonează activităţile privind dezvoltarea, modernizarea, înzestrarea, investiţiile şi aprovizionarea tehnico – materială pentru domeniul de expertiză, precum şi cele legate de exploatarea sistemelor de radiocomunicaţii mobile, sistemelor informatice complexe şi reţelelor de comunicaţii integrate, la nivelul MAI;
  • gestionează spectrul radio atribuit MAI;
  • analizează şi propune pentru avizare introducerea în listele de investiţii ale unităţilor a echipamentelor şi tehnicii de comunicaţii, a echipamentelor şi a produselor software de domeniul IT.

Pe lângă aceste atribuţii, Direcţia mai îndeplineşte şi alte atribuţii speciale pe care le regăsim reglementate în art. 7 din Ordinul prevăzut mai sus.

Cine conduce această direcţie?

Conducerea este asigurată de directorul general, ajutat de doi directori generali adjuncţi, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu atribuţiile stabilite prin fişele posturilor.

Directorul general conduce întreaga activitate a personalului din subordine şi reprezintă unitatea în relaţiile cu conducerea MAI, cu celelalte structuri ale MAI, cu instituţii şi organisme din ţară şi străinătate, în limitele de competenţă stabilite şi în baza mandatului încredinţat de conducerea MAI.

Ca şi structură organizatorică, Direcţia are următoarea structură: conducerea, compartimentul juridic, serviciul 1 – Comunicaţii telefonice şi sisteme de videoconferinţă, serviciul 2 – Radiocomunicaţii, serviciul 3 – Comunicaţii date, serviciul 4 – Serviciul interoperabilitate şi sisteme informatice complexe; serviciul 5 – Serviciul reglementări şi proiecte în domeniul TIC; serviciul 6 – Coordonare, dezvoltare şi administrare sisteme IT; biroul activităţi integrate; compartimentul documente clasificate şi secretariat; compartimentul structura de securitate.

Această structură este o una importantă din cadrul Ministerului Administraţiei Internelor dacă ne raportăm la toate atribuţiile specifice pe care le are. Reamintim că Direcţia are în competenţă realizarea sistemului informatic şi de comunicaţii al poliţiei, organizarea, funcţionarea şi coordonarea eficientă a acestuia în scopul valorificării bazelor de date constituite, în interesul unităţilor operative pentru cunoaşterea şi prevenirea fenomenului infracţional.