Procedura de eliberare a cardurilor tahograf are o nouă reglementare!


Procedura de eliberarea, înlocuire, schimbare, înnoire şi retragere a cardurilor de tahograf a suferit recent unele modificări.

O noutate legislativă în domeniu este reprezentată de Ordinul nr. 459/2017 pentru aprobarea Normelor privind eliberarea, înlocuirea, schimbarea, înnoirea şi retragerea cardurilor de tahograf, publicată în Monitorul Oficial nr. 337/2017.

Potrivit reglementării legale menţionăm că titularul unui card de conducător auto poate fi şi titular al unui card al societăţii, dar nu poate fi titular al unui card de atelier. Iar titularul unui card al societăţii poate fi şi titular al unui card de conducător auto, dar nu poate fi titular al unei card de atelier.

În cele ce urmează vom analiza procedura de emitere a unui card de conducător auto.

Cine eliberează cardul de conducător auto?

Cardul de conducător auto este eliberat de Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., la cerere, conducătorilor auto care efectuează operaţiuni de transport rutier.

Ce acte trebuie depuse pentru eliberarea cardului?

În vederea obţinerii cardului de conducător auto, solicitantul depune, personal sau printr-o persoană împuternicită în baza unei procuri notariale, la orice agenţie teritorială a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. un dosar.

Dosarul trebuie să cuprindă:

a) cerere – tip al cărei model este stabilit de Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., disponibilă atât pe pagina proprie de internet, cât şi la agenţiile teritoriale ale Autorităţii Rutiere Române – A.R.R.;
b) copie a actului de identitate – buletin/carte de identitate/paşaport;
c) copie a permisului de conducere valabil cel puţin pentru una dintre categoriile B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE sau dovada înlocuitoare cu drept de circulaţie ori adeverinţa valabilă care atestă că permisul de conducere este depus pentru preschimbare, care atestă că deţinătorul are dreptul de a conduce autovehicule sau ansambluri de vehicule pentru conducerea cărora se solicită permis de conducere din categoriile menţionate;
d) actul prin care se dovedeşte dreptul de muncă în România, în cazul cetăţenilor străini, alţii decât cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi cetăţenii statelor membre ale Spaţiului Economic European;
e) copie a documentului/documentelor prin care se dovedeşte că solicitantul are reşedinţa curentă în România sau, în cazul în care cardul de conducător auto este solicitat conform prevederilor art. 26 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 165/2014, documentul/documentele care atestă existenţa unui raport juridic de muncă cu o întreprindere, definită conform Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi, dacă este aplicabil, atestatul de conducător auto prevăzut în Regulamentul (CE) nr. 1.072/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa transportului rutier internaţional de mărfuri;
f) fotografia color actuală a conducătorului auto, în format 25 x 32 mm;
g) dovada efectuării plăţii tarifului pentru eliberarea cardului de conducător auto.

Când se va elibera cardul?

ARR va elibera cardul în termen de o lună de la data solicitării, prin agenţia teritorială indicată de solicitant în cererea sa, în situaţia în care acesta îndeplineşte condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, sau îi comunică solicitantului în scris refuzul motivat al eliberării, după caz.

Menţionăm că acest card poate fi retras sau înlocuit în funcţie de prevederile legale.