Cum este organizat Inspectoratul General pentru Imigrări?


igiInspectoratul General pentru Imigrări este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, organizat la nivel central şi teritorial, în subordinea Ministerului Afacerilor Interne care are ca scop implementarea politicilor României în domeniul migraţiei, azilului şi integrării străinilor, precum şi a legislaţiei relevante în aceste domenii.

Potrivit ştirilor juridice, acesta exercită atribuţiile ce îi sunt date, prin lege, pentru implementarea politicilor României în domeniul migraţiei, azilului şi al integrării străinilor, precum şi al legislaţiei relevante în aceste domenii.

O noutate legislativă este reprezentată de Ordinul nr. 10/2017 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Inspectoratului General pentru Imigrări, publicat în Monitorul Oficial nr. 123/2017.

Care sunt atribuţiile acestei instituţii?

Inspectoratul General pentru Imigrări îndeplineşte atribuţiile în domeniul migraţiei, azilului şi al integrării străinilor precum şi funcţia de beneficiar final pentru fondurile acordate României prin intermediul Fondului pentru azil, migraţie şi integrare (FAMI) şi alte fonduri externe nerambursabile.

Conducerea Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI)

Conducerea IGI este asigurată de un inspector general, ajutat de 2 inspectori generali adjuncţi.

Inspectorul general are calitatea de ordonator secundar de credite, conduce întreaga activitate a IGI şi îl reprezintă în relaţiile cu comandanţii/şefii celorlalte unităţi ale MAI, cu instituţiile şi organismele din afara MAI, potrivit competenţelor legale.

Inspectorii generali adjuncţi se subordonează, nemijlocit, inspectorului general şi răspund de activitatea structurilor ce le sunt încredinţate spre coordonare şi îndrumare, potrivit prevederilor fişelor posturilor. În lipsa inspectorului general, prerogativele acestuia sunt îndeplinite de către unul dintre inspectorii generali adjuncţi, desemnat sau înlocuitorul legal.

Care sunt atribuţiile serviciului secretariat?

Serviciul secretariat este structura subordonată nemijlocit inspectorului general al IGI, care coordonează, sprijină, îndrumă şi controlează, pe linia activităţilor specifice, compartimentele de profil din cadrul structurilor centrale şi teritoriale ale IGI.

Potrivit ştirilor juridice, printre atribuţiile acestuia se regăsesc: elaborează precizări metodologice în domeniile de competenţă; îndeplineşte atribuţii specifice pe linia execuţiei bugetare, conform dispoziţiei ordonatorului secundar de credit; prelucrează date cu caracter personal, efectuează verificări şi formulează, potrivit competenţelor, răspunsuri către instituţiile şi persoanele fizice care au solicitat astfel de date, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare; răspunde de activitatea de secretariat, documente clasificate, arhivare şi circuit intern al documentelor ce vizează competenţele serviciului; formulează puncte de vedere privitoare la interpretarea şi aplicarea unor dispoziţii legale, pe liniile specifice de muncă.

DE REŢINUT!

Infiinţat prin reorganizarea Oficiului Roman pentru Imigrări, Inspectoratul General pentru Imigrari îşi exercită atribuţiile ce îi sunt date prin lege pentru implementarea politicilor României în domeniile migraţie, azil şi integrării străinilor, precum şi a legislaţiei relevante în aceste domenii.
În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Inspectoratului General pentru Imigrări cooperează cu structuri din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi cu alte instituţii ale statului, colaborează cu organizaţii neguvernamentale şi cetăţenii străini care îşi desfăşoara activitatea în domeniul migraţiei şi protecţiei umanitare, încheie acorduri cu instituţii similare din străinatate, precum şi cu organizaţii internaţionale, în condiţiile legii.