Autoritatea de Supraveghere Financiară are un nou Regulament de organizare!


descarcare-13Autoritatea de Supraveghere Financiară este o instituţie autonomă care asigură cadrul adecvat necesar supravegherii şi funcţionării eficiente a pieţelor financiare din sectorul instrumentelor şi investiţiilor financiare, asigurări – reasigurări şi sectorul sistemului de pensii private. Misiunea A.S.F. are ca repere esenţiale protejarea intereselor şi drepturilor consumatorilor produselor financiare specifice pieţelor nebancare, dezvoltarea acestor pieţe, asigurarea transparenţei şi a stabilităţii lor sistemice, precum şi creşterea gradului de încredere şi a nivelului de educaţie financiară a populaţiei.

O noutate legislativă în ceea ce priveşte această instituţie este reprezentată de Regulamentul nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară care a fost recent publicat în Monitorul Oficial nr. 1006/2016.

Acesta stabileşte cadrul legal privind conducerea executivă a A.S.F, structurile organizatorice coordonate de preşedintele A.S.F, structurile organizatorice coordonate de prim – vicepreşedintele A.S.F, structurile organizatorice coordonate de vicepreşedintele sectorului instrumente şi investiţii financiare, structurile organizatorice coordonate de vicepreşedintele sectorului asigurări – reasigurări, structurile organizatorice coordonate de vicepreşedintele sectorului sistemului de pensii private.

În ceea ce priveşte structura organizatorică a acestei instituţii, aceasta cuprinde: consiliul A.S.F., sectoare specifice domeniilor de activitate, direcţii şi servicii.

Consiliul A.S.F.

Consiliul A.S.F. este format din 9 membri, dintre care un preşedinte, un prim – vicepreşedinte şi 3 vicepreşedinţi, care sunt membri executivi, şi 4 membri neexecutivi. Membrii Consiliului A.S.F. sunt numiţi de Parlament, pentru un mandat de 5 ani. Acesta are în subordinea sa directă două structuri: serviciul audit intern şi serviciul comunicare.

Atribuţiile specifice Serviciului audit intern sunt: elaborează Carta auditului intern din cadrul A.S.F., planul multianual şi planul anual de audit intern, pe care le supune spre aprobare Consiliului A.S.F; organizează şi efectuează misiuni de audit intern, aprobate prin planul de audit intern, prin care evaluează independent şi obiectiv sistemul de control intern implementat la nivelul tuturor activităţilor desfăşurate de A.S.F.; desfăşoară, la dispoziţia preşedintelui A.S.F., misiuni de audit ad – hoc, considerate misiuni de audit intern cu caracter excepţional, necuprinse în planul anual; evaluează şi monitorizează permanent modul de implementare a recomandărilor pe care le formulează şi informează periodic preşedintele şi/sau Consiliul A.S.F. asupra stadiului implementării acestor recomandări; îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică.

Atribuţiile specifice Serviciului comunicare sunt: îndeplineşte funcţia de interfaţă a A.S.F. cu mass – media, asigurând relaţia cu reprezentanţii de specialitate ai mass – mediei, în scopul informării acestora asupra unor aspecte de interes privind domeniile de activitate ale A.S.F.; elaborează comunicatele de presă ale A.S.F. şi orice alte documente necesare asigurării relaţiei cu mass – media, urmând a le supune spre aprobare preşedintelui A.S.F.; asigură organizarea conferinţelor de presă ale A.S.F. şi a altor evenimente proprii ale A.S.F.; elaborează, gestionează şi actualizează standardele de formatare şi imagine vizuală; îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică.

Potrivit ştirilor juridice, în exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele A.S.F. emite decizii sau avize. Pe langă aceste srtucturii funcţionează mai multe servicii precum serviciul recrutare, serviciul contencios, somaţii şi recuperări creanţe, serviciul avizare, serviciul petiţii.

Acest regulament a abrogat vechiul Regulament de organizare şi funcţionare al Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobat prin Hotărârea Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 72/2015, reintregind cadrul legislativ.