Guvernul României a supus dezbaterii publice proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind modificarea Legii Educaţiei Naţionale.
Prin proiectul de ordonanţă se propune modificarea alin. (1), (2) şi (4) al art. 49, urmând a avea următorul cuprins:
“(1) Învăţământul special se organizează în unităţi de învăţământ special.
(2) Învăţământul special integrat se poate organiza în învăţământul de masă, individual şi, prin excepţie, în clase/grupe speciale, cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, pe baza unei metodologii adoptate prin ordin de ministru. Efectivele formaţiunilor de studiu din învăţământul special şi special integrat sunt stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, în funcţie de tipul şi gradul deficienţei. […]
(4) Durata şcolarizării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale poate fi mai mare decât cea precizată prin prezenta lege şi se stabileşte, în funcţie de nevoile individuale, de gradul şi tipul dizabilităţii, prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice”, se arată în proiectul de modificare a legii.“
De asemenea, se propune modificarea alin. (4) al art. 241:
“(4) Persoanele care nu promovează examenul pentru definitivare în învăţământ se pot prezenta la o nouă sesiune după reluarea de fiecare dată, anterior susţinerii examenului, a stagiului de practică cu durata de un an şcolar. Candidaţii pot susţine examenul naţional pentru definitivare în învăţământ fără taxă, de cel mult trei ori. Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe stabilite de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.”
Totodată, Ministerul Educaţiei propune ca evaluările trans-disciplinare să fie introduse în Evaluarea Naţională, organizată la finalul clasei a VIII-a, pentru generaţiile de elevi care vor începe clasa a V-a anul viitor.