Conform unui comunicat al Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, a fost lansat în dezbatere publică un document de politică publică privind combaterea segregării școlare, prin care sunt propuse o serie de obiective şi măsuri strategice pentru prevenirea şi eliminarea oricărei forme de segregare şcolară din unităţile de învăţământ preuniversitar, indiferent de criteriul de segregare: etnie, performanţe şcolare, statutul socio-economic al familiilor, mediu de rezidenţă, dizabilitate, cerinţe educaţionale speciale.
Potrivit declaraţiilor ministrului Educaţiei, Mircea Dumitru, segregarea este una dintre cele mai dure forme de discriminare pe care şcoala românească a recunoscut-o doar parţial în ultimii ani.
“Astăzi propunem o foaie de parcurs pe educaţie care să combată segregarea şcolară şi să promoveze calitatea învăţării în toate şcolile din România. Sunt măsuri care nu vizează doar susţinerea drepturilor omului, în sensul restrâns al termenului, ci pune accent şi pe valorizarea diferenţelor culturale, încurajarea relaţiei şcoală-părinte, educaţie incluzivă sau creşterea stimei de sine. Invit toţi actorii interesaţi de o educatie mai bună pentru copiii noştri să participe la dezbaterea acestei propuneri, astfel încât principiile şi măsurile enunţate să răspundă nevoilor reale”, mai arată Mircea Dumitru în comunicat.