Odată cu intrarea în vigoare a Ordonanței Guvernului 23/2016 privind înființare INA, Agenția Națională a Funcționarilor Publici va fi reorganizată, iar o parte dintre atribuțiile acesteia vor fi preluate de instituţia nou – înfiinţată.
Prin urmare, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP) a pus în consultare publică un proiect de hotărâre a Guvernului pentru modificarea și completarea HG 1.000/2006 privind organizarea și funcționarea ANFP.
Astfel, atribuțiile exercitate în prezent de către ANFP și care urmează să fie îndeplinite de INA vor fi abrogate din HG 1.000/2006. Totodată, structura organizatorică a ANFP suferă modificări, prin desființarea Direcției Coordonare Centre Regionale și Perfecționare Profesională și a centrelor regionale de formare continuă pentru administrația publică locală, iar, denumirea Direcției evidența, monitorizarea și controlul salarizării se schimbă în Direcția gestionarea funcțiilor publice și salarizare.
De asemenea, proiectul menţionează că președintele ANFP este ordonator terțiar de credite și poate delega această calitate vicepreședintelui, secretarului general sau altor persoane împuternicite în acest scop.