În şedinţa din 24 februarie, Guvernul a aprobat Ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului.
Potrivit OUG aprobate, în scopul reducerii deficitului de personal estimat la 10.000 de posturi vacante, persoanele pregătite profesional, care au experienţa necesară exercitării profesiei de poliţist, vor putea fi reîncadrate în structurile Ministerului Afacerilor Interne.
Astfel, se creează cadrul legal pentru reîncadrarea în funcţie a foştilor poliţişti care au încetat raporturile de serviciu la cerere, prin demisie, prin numirea într-o altă funcţie publică, ca urmare a reorganizării unităţii de poliţie ori după pierderea capacităţii de muncă, dar pe care între timp şi-au recăpătat-o.
La reîncadrare, poliţiştii vor primi aceleaşi grade profesionale pe care le deţineau la data trecerii lor în rezervă.
Nu vor putea fi reîncadraţi foştii poliţişti ale căror raporturi de serviciu au încetat la împlinirea vârstei şi a celorlalte condiţii de pensionare ori ca urmare a destituirii din poliţie, acordării calificativului nesatisfăcător în urma evaluării anuale, condamnării prin hotărâre judecătorească definitivă, nepromovării examenului de definitivare în profesie, nedefinitivării studiilor cerute de lege sau încadrării frauduloase.
O altă reglementare adusă de actul normativ vizează instituirea unei reguli potrivit căreia raporturile de serviciu ale poliţiştilor încadraţi direct să nu poată fi modificate prin delegare, detaşare, mutare şi transfer, timp de cel puţin trei ani de la numirea în prima funcţie, cu excepţia situaţiei în care intervine reorganizarea unităţii.
Totodată, potrivit noilor reglementări, acordarea gradelor profesionale poliţiştilor proveniţi din rândul persoanelor încadrate direct pe funcţii de execuţie vacante se realizează în funcţie de pregătire şi de vechimea în specialitatea corespunzătoare studiilor absolvite, raportate la cerinţele postului.