Documentele ce demonstrează calitatea de asigurat


reteta_electronica_doctorCasa Națională de Asigurări de Sănătate, a lansat în dezbatere publică un proiect de Ordin pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobândirea calităţii de asigurat.

Potrivit proiectului de act normativ, documentele prin care se atestă calitatea de asigurat sunt, adeverinţa de asigurat eliberată prin grija casei de asigurări la care este înscris asiguratul sau documentul rezultat prin accesarea de către furnizorii aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate a instrumentului electronic pus la dispoziţie de CNAS. Ulterior documentele justificative se vor înlocui cu cardul naţional de asigurări sociale de sănătate.

Pentru asigurarea accesului liber la pachetul de servicii de bază, persoanele asigurate în sistemul de asigurări de sănătate pot face dovada calităţii de asigurat, până la obţinerea adeverinţei de asigurat, prin accesarea de către furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate a instrumentului electronic pus la dispoziţie de CNAS.

Modalitatea electronică de verificare a calităţii de asigurat se face prin introducerea de către furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale a codului numeric personal al persoanei care necesită servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale în câmpul “CNP” din aplicaţia instalată pe site-ul CNAS.