Obligaţiile agenţiilor de turism faţă de clienţi


1

3109 firme funcţionează ca agenţii de turism sau touroperatoare în România  şi care au luat licenţă în turism de la Autoritatea Naţională pentru Turism. Astfel potrivit Ordonanţei nr. 107 din 30 iulie 1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii, agenţia de turism organizatoare sau detailistă nu poate exclude sau nu poate limita responsabilitatea ei pentru prejudiciul cauzat de moartea sau de rănirea turistului ca urmare a acţiunilor ori a neglijenţei ei.

De aceea agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la localitatea de destinaţie, ruta de parcurs, mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora, tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora, serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie, durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării, informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur, cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată, numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistenţă în caz de boală, accidente şi altele asemenea, durata pentru care operează oferta turistică.