Direcţia Generală Logistică are un nou regulament intern!


descarcare-90Direcţia Generală Logistică coordonează, îndrumă şi controlează activităţile pe linie de planificare logistică şi investiţională, de administrare a patrimoniului imobiliar, de asigurare tehnică a mijloacelor de mobilitate, a armamentului şi tehnicii speciale, de dezvoltare tehnică, standardizare şi reglementări, intendenţă şi protecţia mediului desfăşurate la nivelul tuturor unităţilor ministerului; asigură suportul logistic pentru unităţile Aparatului Central al ministerului finanţate de ordonatorul principal de credite, precum şi unităţile subordonate acestuia care nu dispun de suport logistic propriu, conform competenţelor.

În procesul de asigurare a materialelor, produselor şi a prestărilor de servicii necesare, activitatea logistică este guvernată de principii de bază, dintre care, cele mai semnificative sunt: eficienţa, specializarea, flexibilitatea, transparenţa, economicitatea, continuitatea, sincronizarea, calitatea, omogenitatea.

O noutate legislativă în domeniu îl reprezintă Ordinul nr. 144/2016 publicat în Monitorul Oficial nr. 776/2016 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale logistice.

 Care este scopul Direcţiei?

Direcţia generală este unitate a Aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, fără personalitate juridică, ce îndeplineşte atribuţii cu privire la elaborarea strategiilor, politicilor şi procedurilor unitare în domeniul de competenţă.

Direcţia generală coordonează, îndrumă şi controlează activităţile pe linie de planificare logistică şi investiţională, de administrare a patrimoniului imobiliar, de asigurare tehnică a mijloacelor de mobilitate, a armamentului şi tehnicii speciale, de cercetare ştiinţifică, standardizare şi reglementări, de intendenţă, de aplicare a componentelor sistemului calităţii în construcţii, precum şi de protecţia mediului desfăşurate la nivelul tuturor structurilor MAI.

Organizarea Direcţei generale logistice

Direcţia generală are următoarea structură organizatorică: conducerea; serviciul metodologie logistică; serviciul bugetare şi monitorizare investiţii; serviciul tehnic; serviciul intendenţă; serviciul patrimoniu imobiliar şi protecţia mediului; serviciul controlul calităţii în construcţii; centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice (la nivel de serviciu); biroul secretariat şi documente clasificate; structura de securitate (la nivel de compartiment).

Deciziile în cadrul Direcţiei generale se iau în urma consilierii sau analizei individuale. Conducerea Direcţiei generale, în funcţie de situaţie, poate atribui temporar unor persoane subordonate ierarhic, prin delegare de competenţă, îndeplinirea unor atribuţii ce îi revin, respectiv coordonarea şi derularea anumitor acţiuni, reprezentarea în comisii/grupuri de lucru sau alte asemenea activităţi.

Ce artibuţii are Direcţia generală?

Potrivit ştirilor juridice, printre atribuţiile Direcţiei se regăsesc: realizeazarea managementului sistemului logistic pe domeniul de competenţă pentru starea de pace şi, împreună cu structurile centrale de specialitate, la instituirea stării de asediu sau de urgenţă, precum şi la declararea stării de mobilizare sau a stării de război; elaborează, prin structurile de specialitate şi/sau subordonate, regulamentele de organizare şi funcţionare a bazelor logistice teritoriale care se înfiinţează la declararea stării de mobilizare sau a stării de război; asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul de specialitate la bazele logistice teritoriale care se înfiinţează la declararea stării de mobilizare sau a stării de război; elaborează anteproiecte de acte normative pentru aplicarea unitară a strategiilor, politicilor şi a procedurilor în domeniul de competenţă; elaborează strategii pe termen mediu şi lung pe domeniul aflat în responsabilitate.

De cine este condusă Direcţia?

Conducerea Direcţiei generale este asigurată de directorul general, ajutat de doi directori generali adjuncţi. Directorul general conduce întreaga activitate a Direcţiei generale şi o reprezintă în relaţiile cu celelalte structuri din Aparatul central al MAI, cu instituţiile şi structurile aflate în subordinea MAI şi cu unităţile din subordinea acestora, precum şi cu structurile similare din cadrul instituţiilor şi organismelor din afara MAI.
În baza şi executarea actelor normative de nivel superior, a ordinelor/instrucţiunilor ministrului afacerilor interne şi a dispoziţiilor secretarilor de stat şi secretarului general, emise conform competenţelor, directorul general emite dispoziţii obligatorii pentru personalul din subordine.

Aşadar, în concret, Direcţia de Logistică este structura de specialitate cu atribuţii de îndrumare, coordonare, control şi execuţie privind activitatea de asigurare cu tehnică, materialele şi serviciile necesare îndeplinirii misiunilor şi pregătirii efectivelor Poliţiei Române, precum şi activităţile prevăzute în actele normative interne conform competenţelor generale şi interne specifice.