Care sunt condiţiile pentru ocuparea funcţiei contractuale de consilier financiar bancar?


imagesbancaOcuparea unui post în cadrul instituţiilor bancare presupune ca viitorul angajat să aibă unele aptitudini bineînţeles pe lângă cunoştinţele de specialitate necesare.

O noutate legislativă în domeniu o reprezintă Ordinul nr. 2852/2016 privind aprobarea criteriilor de selecţie şi a modalităţii de organizare a concursului de ocupare a funcţiei contractuale de consilier financiar bancar din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, publicat în Monitorul Oficial nr. 1027/2016.

Conform acestui act normativ funcţia contractuală de consilier financiar bancar se ocupă prin concurs organizat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP). Funcţia contractuală de consilier financiar bancar se ocupă pe durată determinată, respectiv pe durata trimiterii în misiune permanentă în cadrul Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), conform ordinului de trimitere.

Care sunt condiţiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească persoanele care participă la concursul pentru ocuparea funcţiei contractuale de consilier financiar?

Aceste condiţii sunt:

  • studii superioare de lungă durată în domeniul ştiinţelor economice absolvite la o instituţie de învăţământ superior din ţară sau din străinătate, cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
  • experienţă de minimum 3 ani în domeniul relaţiilor cu instituţiile financiare internaţionale/bănci comerciale, dovedită cu fişa postului sau cu alte documente;
  • cunoştinţe privind activitatea de reglementare şi supraveghere financiar – bancară internaţională, testate în cadrul probelor de concurs;
  • cunoştinţe de operare pe calculator, nivel avansat, dovedite prin certificat/atestat;
  • cunoştinţe de limba engleză (scris şi citit), nivel avansat, dovedite prin atestat/certificat de competenţă lingvistică;
  • cunoaşterea unei alte limbi străine folosite oficial de BERD, respectiv franceză, germană sau rusă, nivel bază/mediu/avansat, dovedită prin atestat/certificat de competenţă lingvistică, reprezintă un avantaj;
  • alte condiţii specifice prevăzute în fişa postului.

Potrivit ştirilor juridice, concursul cuprinde trei etape: selecţia dosarelor de concurs, proba scrisă sau practică şi interviul. Pentru fiecare probă punctajul fiind de maximum 100 de puncte. Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi/sau la proba practică şi interviu, după caz. Punctajele finale ale concursului, în ordine descrescătoare, vor fi înscrise într-un centralizator nominal, în care se va menţiona pentru fiecare candidat punctajul obţinut la fiecare dintre probele concursului. Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de concurs.

Persoana selecţionată va supune aprobării ministrului finanţelor publice proiectul mandatului minimal pentru primele 12 luni de activitate în străinătate, avizat de directorul general al DGRFI – MFP.