Părinţii care aleg să plece la muncă în străinătate sunt obligaţi, începand din data de 3 oct, să anunţe autorităţile competente cu privire la intenţia lor si, totodată, să desemneze o persoană care să se ocupe de întreţinerea copilului în lipsa lor.
Potrivit prevederilor Legii nr. 257/2013, publicată în Monitorul Oficial nr. 607/2013, notificarea intenţiei de a pleca la muncă peste hotare trebuie făcută la serviciul public de asistenţă socială de la domiciliul părintelui cu cel puţin 40 de zile înainte de plecare, iar notificarea trebuie sa conţină, în mod obligatoriu, precizări clare cu privire la persoana care urmează să se ocupă de întreţinerea copilului pe perioada absenţei părinţilor (sau tutorelui, după caz).
Instanţa de tutelă este cea care va confirma (sau nu) persoana în întreţinerea căreia va rămâne copilul.
Art. 97 din lege expune pe larg condiţiile pe care trebuie sa le îndeplinească persoana desemnată cu îngrijirea copilului, durata delegării autorităţii părinteşti, cât şi drepturile şi îndatoririle părinteşti ale acesteia pe perioada delegării.
Prevederile legii se aplică atât familiilor în care ambii părinţi urmează să plece în străinătate la muncă, cât si părinţilor care exercită singuri autoritatea părintească.
În caz de nerespectare a dispoziţiilor legale, părinţii în cauză riscă o amenda de la 500 la 1000 lei.