Potrivit Hotărârii nr. 76/2025 Senatul României constată că Pachetul privind inspecţia tehnică a autovehiculelor respectă principiul subsidiarităţii şi, parţial, principiul proporţionalităţii.
Se consideră că Pachetul legislativ oferă instrumentele de politică prin care statele membre pot adapta sistemele naţionale de inspecţie tehnică la noile realităţi tehnologice din sectorul auto, asigurând un cadru unitar de verificare a siguranţei vehiculelor, combatere a manipulărilor frauduloase şi îmbunătăţire a schimbului de date, în vederea consolidării siguranţei rutiere şi protejării mediului în Uniune.
Se dorește includerea vehiculelor electrice şi hibride în reglementările privind ITP, având în vedere creşterea ponderii acestora în parcul auto. Totodată, intrarea în vigoare a cerinţelor noului Regulament (UE) privind sistemele avansate de asistenţă a conducătorului auto (ADAS) impune o actualizare rapidă a normelor existente.
În România sunt deja în vigoare unele prevederi similare, astfel că nu se anticipează o creştere semnificativă a numărului de centre ITP. Totuşi, există riscul ca anumite centre, în special IMM-uri, să întâmpine dificultăţi în continuarea activităţii, din cauza costurilor de dotare şi instruire. Prin urmare, calendarul de aplicare trebuie stabilit astfel încât să fie suportabil pentru operatorii economici