Procedură împuternicire experţi contabili să reprezinte beneficiarii la oficiile registrului comerţului!


Hotărârea nr. 801/2025 abrobă procedura si formularul împuternicirii experţilor contabili să asiste/reprezinte beneficiarii/ clienţii la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale.

Se instituie un document cu regim special, respectiv “Împuternicire pentru asistarea/reprezentarea unui beneficiar/client în relaţia cu oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale”.

Împuternicirea are o valabilitate de 60 de zile de la data emiterii şi poate fi revocată oricând de către beneficiar/client printr-o notificare comunicată împuternicitului.

Împuternicirea circulă în original şi se numerotează în regim intern, asigurându-se un număr unic pentru fiecare document în parte. Plaja de numere atribuite împuternicirilor se stabileşte prin emiterea unei decizii interne de către expertul contabil responsabil pentru această activitate.

Un exemplar al împuternicirilor, în original, se arhivează de către expertul contabil pentru o perioadă minimă de 5 ani.

Evidenţa împuternicirilor se ţine într-un registru special deschis doar pentru această activitate.