Metodologia privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat!


Metodologia privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari/preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular pentru anul şcolar 2025 – 2026 a fost aprobată de Ordinul nr. 7871/2024.

Pentru fundamentarea proiectului planului de şcolarizare, în cadrul criteriului geografic se vor urmări:
a) promovarea unor măsuri dinamice pentru accesul la educaţie al tuturor copiilor şi elevilor, care să permită acoperirea echitabilă a tuturor zonelor din mediul urban şi din mediul rural cu ofertă de formare profesională prin învăţământ preuniversitar tehnologic;
b) dezvoltarea calificărilor profesionale care valorifică tradiţia locală şi potenţialul de dezvoltare socioeconomică, corelate cu posibilităţile de inserţie socioprofesională.

Unităţile de învăţământ pot propune cifră de şcolarizare pentru clasa a IX – a, cu frecvenţă, zi, învăţământ de masă, nivel liceal, doar pentru filiera/profilurile/specializările/ calificările profesionale pentru care acestea au obţinut autorizarea de funcţionare provizorie/acreditarea prin ordin al ministrului. Unităţile de învăţământ care, în sesiunile cumulate din anul 2024 ale examenului de bacalaureat, au înregistrat procent de promovabilitate de 0% sau în care acest examen a fost promovat de un singur absolvent nu vor propune cifră de şcolarizare la clasa a IX – a cu frecvenţă zi.