Modificări ale Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă!


Hotărârea nr. 2/2024 prevede modificarea şi completarea Hotărârii Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă şi a Codului de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România.

În situaţia desemnării unui practician în insolvenţă de către reprezentanţii unei asociaţii sau fundaţii pentru derularea procedurilor de lichidare, aceştia au obligaţia să avanseze cheltuielile de lichidare, inclusiv onorariul practicianului. În mod similar, în situaţia desemnării unui practician în insolvenţă de către asociaţii unei societăţi în temeiul Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aceştia au obligaţia să avanseze cheltuielile de lichidare, inclusiv onorariul practicianului.

Nu sunt decontate din fondul de lichidare cheltuielile de procedură şi onorariul practicianului în insolvenţă pentru derularea procedurilor de lichidare a asociaţilor şi fundaţiilor, în situaţia numirii acestora de către reprezentanţii respectivelor entităţi.

În cazul în care un practician în insolvenţă a fost numit prin înlocuirea altui coleg şi la preluarea procedurii şi nici ulterior nu existau fonduri în procedură, dar procedura a avut fonduri pe parcursul derulării acesteia, iar precedentul practician le-a distribuit, remuneraţia noului practician se va stabili de consiliul de conducere al filialei, în baza tarifelor şi standardelor de cost.