Modificări ale Legii cu privire la actele de stare civilă!


În Monitorul Oficial nr. 926/2024 a fost publicată OUG nr. 111/2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă.

Ordonanța prevede extinderea, până la 24.09.2025, a termenului privind informatizarea pe deplin a activității de stare civilă la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României, prin operaționalizarea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) și interconectarea acestuia cu Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC).

Măsura este necesară întrucât această interconectare a sistemelor informatice se poate realiza numai după operaționalizarea integrală a SIIEASC, la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale.

Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) este o aplicație pentru informatizarea serviciilor de stare civilă, dezvoltată începând din anul 2019 și implementată etapizat.

În anul 2023, operaționalizarea sistemului a fost realizată la nivelul unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Ilfov, iar în acest an, operaționalizarea s-a realizat etapizat la nivelul a 40 județe, urmând ca implementarea totală să se finalizeze la nivelul municipiului București și județul Argeș.

Totodată, la nivelul aplicației informatice se desfășoară activități de mentenanță, ca urmare a recentelor modificări a Legii privind actele de stare civilă.

Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din 5 platforme interoperabile având ca scop furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viaţă: naştere, căsătorie, divorț și deces.