Componenţa reţelei naţionale a şcolilor de aplicaţie pentru anul şcolar 2024 – 2025!


Componenţa reţelei naţionale a şcolilor de aplicaţie pentru anul şcolar 2024 – 2025 a fost aprobată de Ordinul nr. 5957/2024.

În procesul de organizare şi desfăşurare a activităţilor de practică pedagogică şi de mentorat didactic, unităţile de învăţământ cu statut de şcoală de aplicaţie pot organiza consorţii şcolare constituite ca baze de practică pedagogică (denumite BPP).

Pentru stabilirea componenţei unui consorţiu şcolar, şcolile de aplicaţie coordonatoare vor avea în vedere tipuri de contexte practice diverse, precum: şcolarizare pe niveluri de învăţământ diferite, tipuri de comunităţi şcolare variate (rural – urban, centru – periferie), alternative educaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei şi diverse modalităţi de organizare a procesului de învăţământ (învăţământ simultan, învăţământ special, şcolarizarea în grupe/clase în spitale).

Consorţiile şcolare se înfiinţează pentru o durată care nu poate fi mai mare de 5 ani şcolari, prin decizie a inspectorului şcolar general din judeţul pe raza căruia funcţionează şcoala de aplicaţie coordonatoare, la propunerea conducerii şcolii de aplicaţie coordonatoare, emisă pe baza acordurilor consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar componente.

În anul şcolar 2024 – 2025, Ministerul Educaţiei, prin casele corpului didactic, facilitează furnizarea de programe de formare în domeniul mentoratului didactic pentru personalul didactic încadrat în unităţi de învăţământ cu statut de şcoală de aplicaţie, în vederea asigurării unui număr de profesori mentori adecvat organizării şi desfăşurării stagiilor de practică pedagogică.